Bli en av oss

Inflight Logistics International AB - Bli en av oss

Våra värderingar ska känneteckna oss, användas och följas varje dag i alla våra möten – oavsett om det är ett möte med en kund eller med en kollega.

Vi inom Inflight Logistics och Train Logistics lever genom våra värderingar vilket kommer bidra till att vi når vår vision.

Känner du igen dig i våra värderingar så ser vi fram emot att du söker en tjänst hos oss.

  • Innovativa
  • Pålitliga
  • Omtänksamma

Just nu söker vi inköpsansvarig med kundkontakt

Inflight Sweden Logistics AB, Stockholm

Om tjänsten

Vi söker nu en Inköpsansvarig till vårt kontor i centrala Stockholm. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö mot tåg- och flygbranschen med operativa och strategiska inköp. Drivs du av nya utmaningar och att arbeta i högt tempo i en entreprenör betonad miljö, är detta tjänsten för dig.

Om företaget

Inflight Sweden Logistics AB är ett företag som jobbar med distribution, service och catering på och runt flygplatser samt inom tågbranschen. Företaget är ett av fem bolag som ingår i Inflight International Logistics AB med verksamheter i Stockholm, Köpenhamn, Göteborg, Oslo och Helsingfors men har även samarbeten med övriga städer i Europa och världen för att kunna erbjuda våra kunder bästa möjliga service.

Inköpsansvarig

Som inköpsansvarig på Inflight Logistics har du ett helhetsansvar för operativa inköp av varor och tjänster samt att du har en kundkontakt gentemot en nyckelkund. Som person är du noggrann, självgående, analytisk och engagerad både inom ditt specialområde och för företaget som helhet. Men också lyhörd och har lätt för att skapa kontakter. Din personlighet och ditt beteende samspelar med Inflight Logistics kärnvärden om kunden i fokus, respekt för individen och hög kvalitet.

I rollen som inköpsansvarig ansvarar du för:

  • Kundkontakt mot nyckelkund (affärs- och produktutveckling)
  • Kassaflödesöversikt
  • Inköp – dels operativt av varor och tjänster men även med planering och styrning av mer strategisk karaktär (upphandling och förhandling med flertalet leverantörer)
  • Statistik/ekonomisk rapportering och uppföljning till kund

Kvalifikationer

  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Office-paketets programvaror, främst Excel
  • Kandidatexamen
  • Meriterande om du har någon form av logistik erfarenhet, dock ej något krav

Tillträde: snarast

Tjänstgöringsgrad: Heltid, 100%

Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning

Arbetsplats: Skeppsbron 28, 111 30 STOCKHOLM

 

Välkommen med din ansökan genom formuläret!

Urval sker löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Övrigt

För frågor angående tjänsten vänligen kontakta:

Niclas Bergman (niclas.bergman@inflightlogistics.se)

Robin Stenlund (robin.stenlund@inflightlogistics.se)

Telefon: 08 – 31 96 90